Ec2 – שרת משלך בענן!

gpu_amazon_ec2_logo-2.png

נרשמתי לAWS, מה הלאה?

אני מניח שהכי טוב להתחיל עם Ec2 – שירות הליבה של עמאזון ווב סערביסז.

כמעט כל שירות שתשתמשו בו יהיה איכשהו קשור לEc2, אז.. קיצר הבנתם. חשוב!


מה זה בכלל?!

בעקרון אנחנו מדברים על שרת בענן.

אתם מתחברים אליו בSSH ועושים מה שבא לכם. הוא שלכם!


יאללה בואו נראה קצת עניינים!

כנסו לServices (אחרי שהתחברתם כמובן).

Screen Shot 2017-12-24 at 14.24.57.png

ואז Ec2

Screen Shot 2017-12-24 at 14.28.32.png

 

אגב, פשוט אין לי כח לשנות את הצבע הורוד. אז סלחו לי מראש.


אנחנו בEC2 Dashboard! 

יש יםםםם אופציות, אני יודע, אבל בואו נתרכז בעיקר.

תלחצו על הכפתור הגדול באמצע – Launch Instance.


Amazon Machine Images

Screen Shot 2017-12-24 at 14.37.38.png

בואו נדבר על AMI – או בשמם המלא – Amazon Machine Images.

אמאזון נותנים לנו לבחור את מערכת ההפעלה איתה נרצה לעבוד. אבל כשמדברים על AMI, זה יותר מרק מערכת ההפעלה.

למה אני מתכוון?

אתם רואים שאנחנו נמצאים בTAB שנקרא Quick Start? נו בצד שמאל..

אלה לרוב מכונות שמגיעות עם מערכת הפעלה נקייה לגמרי, למי שרוצה להתחיל הכל מההתחלה התחלה.

 

הקטע המגניב הוא בAWS marketplace + community AMIs

במקום להפעיל מכונה נקייה לגמרי, יש לכם אפשרות להפעיל מכונות שכבר מוגדות מראש.

Screen Shot 2017-12-24 at 14.52.34.png

לדוגמא – אובונטו עם LAMP ועוד כל מני פינוקים.

במקום שאתם תשבו ותגדירו – זה בא לכם מוכן. תענוג!

חשוב לציין שיש AMIs שבתשלום! אז שימו לב!


 

 

יאללה בואו נבחר משהו! (חינמי, אל תדאגו)

כל אחד שיבחר במערכת האהובה עליו.. אני בוחר באובונטו כמובן.

שימו לב שמתחת לכל סמל רשום Free Tier, זה הסימן שלנו לAMI חינמי!

Screen Shot 2017-12-24 at 15.00.03.png

 

 

 


Instance Type

אוקיי, פה אנחנו כבר מדברים על החומרה של המחשב.

כמו שאתם רואים יש מליון סוגים, כל אחד טוב במשהו אחר ונועד למטרה אחרת (בהמשך אעשה מדריך על זה).

בואו כרגע נבחר מה שנמצא בFree Tier – ואז תלחצו Next – Configure Instance Details.

Screen Shot 2017-12-24 at 15.05.11.png

 

 

 


Instance Details

Screen Shot 2017-12-24 at 15.11.25.png

יאללה בואו נפרק את זה!

number of instances – כמה מכונות להרים.

purchasing option – כרגע לא נדבר על זה. עברו הלאה.

network – לאיזה VPC לשייך את המכונה.

subnet – לאיזה תת רשת לשייך את המכונה.

auto-assign public ip – האם אתם רוצים שתהיה גישה מהאינטרנט לשרת הזה? או שזה שרת פנימי?

IAM role – גם לא נגע בזה כרגע.

Shutdown Behavior – אם אני מכבה את המכונה, שהיא תהיה במצב כבוי או להשמיד אותה?

Enable termination protection – כל עוד זה מסומן, לא ניתן להשמיד את המכונה.

Monitoring – להפעיל מעקב אחרי המכונה. ניצול משאבים וכו׳.

Tenancy – נותן לכם אופציה לחומרה משלכם. בברירת מחדל אתם על משאב משותף עם משתמשים נוספים.

T2 unlimited – לא חשוב כרגע.

user data – סקריפט שירוץ כשהמערכת עולה. כלומר, אפשר לרשום לו לדוגמא

sudo apt-get update

וכשהשרת עולה, הוא כבר אחרי הupdate.

מן הסתם אפשר לעשות עם זה דברים הרבה יותר מורכבים!

 

 

 

כרגע לא לגעת בכלום!! יאללה תנו לי בNext – add storage


Add Storage

Screen Shot 2017-12-24 at 15.21.55.png

כוננים קשיחים. אין יותר מדי מה לפרט. תנו לי בNEXT

 

 

 


Add Tags

Screen Shot 2017-12-24 at 15.24.06.png

תנו בתיוגים! אחר כך תשכחו מהידיים והרגליים שלכם!

יאללה NEXT!

 

 

 


Configure Security Group

שוב כרגע לא נגע בזה בהרחבה, אבל זה בעיקרון המנגנון שאומר מה נכנס ומה יוצא מהמכונה שלנו.

כרגע מה שהגדרתי לו זה שיאפשר לכולם (0.0.0.0/0) לעשות אליו SSH.

אם הייתי רוצה שזה יהיה אתר אינטרנט נגיד, הייתי מוסיף לו HTTP וHTTPS.

הבנתם את הקטע.

Screen Shot 2017-12-24 at 15.26.58.png

יאללה תעשו Review And Launch , ואז Lunch !!


 

Key Pair – המפתח שלכם לשרת!

בשלב זה קפץ לכם חלון לגבי Keypair, תעשו create a new key pair

תנו לו שם ותעשו Download key pair

תשמרו את הקובץ pem איפה שבא לכם במחשב.

תנו לו בLaunch Instance!

ואז View Instances


 

 

חברים וחברות – יש לנו שרת, רץ, בענן!!

Screen Shot 2017-12-24 at 15.33.56.png

אנחנו רואים שהשרת כבר במצב Running, כלומר – אפשר להתחבר אליו.

יש לנו עוד כל מני פרטים כמו שאתם רואים. כתובת ip פנימית וחיצונית, DNS, סוג המכונה, AMI, Security Groups ועוד ועוד.


 

בואו נתחבר אליו!

שלב 1 – כנסו לתיקייה ששמרתם את הkey pair ותרשמו ככה

chmod 400 keypair.pem כמובן שתרשמו את השם של הkey pair שלכם..

שלב 2 – בגלל שההתחברות שונה ממכונה למכונה (בהתאם למערכת הפעלה) אני רוצה שתלחצו קליק ימני על המכונה שלכם ואז Connect

Screen Shot 2017-12-24 at 15.38.50.png

תראו מה רשום בExample. אצלי לדוגמא זה נראה ככה

Screen Shot 2017-12-24 at 15.39.26.png

תעתיקו את השורה בExample, שימו בטרמינל שלכם ותלחצו אנטר

Screen Shot 2017-12-24 at 15.40.26.png

תרשמו לו yes ושוב אנטר.

Screen Shot 2017-12-24 at 15.41.04.png

בום! אתם בפנים!

 

למשתמשי Windows – משתמשים בתוכנה החינמית Putty בשביל להתחבר. לצערי אני לא יכול לעשות על זה מדריך כי אין לי ווינדוס בבית, אבל סומך עליכם.

 

בהצלחה חברים!

כתיבת תגובה